13.5.2023 Tule pyörä- pyhiinvaellukselle Säkylästä Köyliön Kirkkokarille

Pyörähdä pyhiinvaellusreiteillä – kulje kulttuurimaisemassa

Pyhiinvaelluskausi avataan 13.5.2023
Äitienpäivän aattona lauantaina 13.5. klo 10–16 juhlitaan alkavaa pyhiinvaelluskesää. Valtakunnallinen pyhiinvaelluskauden avajaistilaisuus alkaa Turun tuomiokirkossa klo 10.00 pyhiinvaeltajien siunauksella tuomiorovasti Aulikki Mäkisen ja seurakuntapastori Maria Björkgren-Vikströmin johdolla. Kaksikielinen tapahtuma striimataan, jonka kautta pyhiinvaelluskauden avausta on mahdollista seurata myös etänä.

Säkylässä pyhiinvaelluskausi avataan ohjatulla pyörävaelluksella. Reitti kulkee Säkylän vanhan kirkon paikalta (Huovinrinteen koulun läheisyydessä) Kuninkaanlähteen kautta aina Taren rantaan ja siitä veneillä Kirkkokarille saakka. Mukana voi polkea koko matkan tai tulla mukaan itselle sopivassa reittikohteessa. Matkan pituus yhteen suuntaan on 18,5 km. Paluu on omatoiminen tai tilauksesta kyyditys.
Tapahtumaan tulee ilmoittautua Kirkkokarin tarjoilun takia, kiitos!
Linkki ilmoittautumiseen
Reittikartta ja lisätietoa löytyy satasilta.fi
Mukana järjestämässä Säkylän tapahtumaa ovat Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistys, Säkylä – Köyliön seurakunta, Ristolan alueen kylätoimikunta sekä Leader Satasillan Outdoor hanke.
Kutsumme kaikenikäiset vaeltajat mukaan julistamaan pyhiinvaelluskauden avausta ja kulkemaan mukana kansallismaisemassa.

Lisätietoja:
Säkylän tapahtumasta
Rauni Halonen
p 044 0466453
rauni.halonen@satasilta.fi

Tapahtuma järjestetään yhdessä pyhiinvaellusverkostojen (Jaakontie, Pyhän Henrikin tie, Olavin reitit Suomessa, Pyhiinvaelluskeskus), Kirkkopuiston terassin, Bikemenu2 -hankkeen, Leader Satasilta Outdoor hankkeen, Visit Naantalin ja Sastamalan matkailun kanssa. Tapahtuma on myös osa Porvoon hiippakunta 100-vuotta juhlavuoden tapahtumia.
Lisätiedot pyhiinvaelluskauden avauksesta: https://pyhiinvaellussuomi.fi/tapahtuma/pyhiinvaelluskauden-avaus-2/

Elleivät linkit toimi suoraan, kannattaa mennä suoraan sivulle satasilta.fi, josta löytyy myös reittikartta