18.9.2023 Turun lukupiiri kokoontuu

Turun lukupiiri kokoontuu Café Artissa Turussa

Hyvät lukupiiriläiset!

Seuraavaksi kokoonnumme maanantaina 18. päivä syyskuuta klo 17-19 Café Artissa Turussa.
Valitsimme Aimo Salmin ehdotuksesta kirjaksi Laila Hirvisaaren romaanin Minä, Katariina.
Mirja Salmi esittelee kirjailijan ja muhkean romaanin, joka kertoo Venäjän keisarinna Katariina Suuresta.

Terveiset lukupiiristämme Villa Linturissa 3.7.2023! Meitä oli paikalla ilahduttavan iso joukko, 13 lukupiiriläistä.
Kahvien ja herkkujen ääressä juttu luisti. Oli ilo kokoontua kotoisassa Köyliössä

Aimo Salmi oli valmistellut erinomaisen esitelmän kirjailija Frans Emil Sillanpäästä ja Sillanpään kirjoittamasta romaanista Ihmiset suviyössä.
Saimme kuulla F. E. Sillanpään henkilöstä, elämänvaiheista ja siitä, miten Sillanpää on tarkkaillut ihmisiä, luontoa, maisemia ja yhteiskunnan elämänmenoa. Hänen tuotantoonsa on myös vaikuttanut paljon runous ja musiikki. Ihmiset suviyössä -romaanista keskustelimme runsaasti. Aimon analyysi avasi meille romaanin syntyä ja rakennetta. Sillanpää on kirjoittanut kaunista ja kuvailevaa kieltä, mikä paikoittain oli lukijalle haasteellista. Suurkiitokset Aimolle!

Tulossa on Köyliö-seuran retki 15.7., jonka Mirja Reunanen ja Helena Santala ovat suunnitelleet. Pääsemme kuulemaan Ihmiset suviyössä -oopperaa Hämeenkyröön F. E. Sillanpään synnyintuvan naapurustoon.
Lukupiirissä jo arvuuteltiin, millaiseksi muotoutuu Nobel-kirjailijamme romaanista syntynyt ooppera.

Hyvää kesää kaikille

Tervetuloa lukupiiriin syyskuussa!