15.7.2023 Kesäretki Sastamalaan ja ooppera Hämeenkyrön Myllykolussa

Köyliö- ja Säkylä- seuran yhteinen kesäretki Sastamalan seudulle ja Hämeenkyröön Ihmiset suviyössä-oopperaan 15.7.2023
Kuljetuksesta huolehtii A. Tuominen Ay, Sami Tuominen
Autoemäntinä toimivat Mirja Reunanen ja Helena Santala
Alustava ohjelma:
9.00 lähdetään liikkeelle Säkylän päästä (linja-autoasema) Kepolan (Salen piha) ja Ristolan (huoltoaseman piha) kautta kohti Sastamalaa
10.00 aamupäiväkahvit Pyymäen leipomon kahviossa, josta mahdollista ostaa evästä iltamyöhän paluumatkaa varten. Juomapuolta varataan autoon.
11.15 tutustutaan Sastamalan Pyhän Marian kirkkoon oppaan johdolla
12.00 saavutaan Pappilanmäelle

• ensin tutustutaan kesäiseen pihapiiriin ja Art Pappilan kesänäyttelyyn Johanna Oras ”Kallan tarina – Kalmankukasta kuosiin” 13.00 siirrytään lounaalle Tyrvään vanhaan pappilaan. Ruokailu noutopöydästä. Paikan historia selviää jo ajomatkalla Mirja Reunasen kertomana, paikan lyhyt esittely lounaan lomassa. 14.45 tutustuminen Suomalaisen kirjan museo Pukstaaviin. Opastettu kierros ja mahdollisuus ostoksiin Pukstaavin museokaupassa. n. 17.00 jatketaan matkaa kohti Hämeenkyröä.
    • perillä tutustutaan Töllinmäen museoon, F.E. Sillanpään nuoruudenkotiin.
    • ooppera ”Ihmiset suviyössä) alkaa kello 19.00 ja kestää 2 tuntia väliaikoineen (ks. www.festivaalit.com)
    • väliaikakahvit tilattu valmiiksi ryhmälle
      n. 21.00 paluumatka alkaa. Kotikonnuilla arviolta 23.00
      Sitovat ilmoittautumiset Helena Santalalle puhelin 050 5417945 tai santalat@pp.inet.fi 15.6. mennessä. Kerro mahdolliset ruokavaliot ilmoittautumisen yhteydessä. Retken hinta on 140 euroa seuran jäsenille, 150 euroa ei-jäsenille. Maksu Köyliö-seuran tilille FI30 5476 6840 0112 91 ilmoittautumisen yhteydessä. Hintaan sisältyy kuljetus, aamupäivä- ja oopperakahvit, lounas, näyttelymaksu, opastukset ja lippu oopperaan.